Aktuality
pátek, 1. duben 2016
Vysvětlení Hospodářské komory k problematice EIA
Hospodářská komora vydala návrh dalšího postupu v investorské přípravě dopravních staveb opírajících se o stanoviska EIA vydaná dle z. 244/1992…
Číst 357 x
pátek, 1. duben 2016
Výkupy pozemků pro obchvat Svitav v plném proudu
O možném zpoždění desítek staveb napříč celou Českou republikou, z důvodu zastaralých posudků dopadu stavby na životní prostředí, jsem Vás…
Číst 552 x
pátek, 1. duben 2016
Stavba kruhového objezdu u Parama začne co nevidět
V Pardubicích začne už brzy vznikat nový kruhový objezd u rafinérie Paramo. Okružní křižovatka o průměru 40 metrů nahradí současné semafory na frekventované silnici. Práce na něm začnou už počátkem dubna. Samotná přestavba trvá už déle jak rok, ale po ukončení dojde k výraznému zrychlení průjezdu Pardubicemi. Celá přestavba křižovatky…
pátek, 1. duben 2016
Letitý problém vyřešen! Duklu spojí s nádražím lávka
Dlouhodobý problém v podobě spojení našeho nádraží se sídlištěm Dukla snad konečně začíná mít reálné řešení. Snažím se dotáhnout to, co jsem slíbil ve volební kampani – mezi městem a Správou železnic (SŽDC) se rodí dohoda o výstavbě lávky pro pěší. Proto věřím, že společnými silami lávku zrealizujeme! V půli…
středa, 30. březen 2016
Rozpaky a pochybnosti. To je oprava nádraží v Ústí nad Orlicí
Rozpaky a pochybnosti. Tak přesně bych vyjádřil své pocity po rekonstrukci nádraží v Ústí na Orlicí. Samotná rekonstrukce sice skončila už v říjnu loňského roku, ale administrativní fáze proběhne až nyní. Bohužel musím říct, že kvalita některých provedených prací je minimálně diskutabilní. Celá rekonstrukce měla být podle oficiálního termínu dokončena…
středa, 30. březen 2016
Soutěžit či nesoutěžit? Názory na zadávání vlakové dopravy se různí
Ti z nás, kteří se zajímají o veřejnou dopravu, si ještě dobře pamatují na rok 2009. Prakticky všechny kraje v ČR tehdy přímou objednávkou zadaly provoz regionálních tratí národnímu dopravci – Českým drahám. Stalo se tak za velkého humbuku soukromých dopravců, kteří tvrdili, že by byli schopni jezdit levněji a…
pondělí, 28. březen 2016
Vláda rozhodla, dálnici D4 budeme stavět formou PPP projektu
Česká republika se musí připravit na skutečnost, že v roce 2023 skončí financování z OPD2. Laicky řečeno to pro nás znamená, že budeme muset stavět dopravní infrastrukturu primárně z vlastních zdrojů. Proto je dobré se již pomalu na tuto skutečnost připravovat a testovat alternativní způsoby financování. A přesně takové téma…
pátek, 25. březen 2016
Železniční konference Pardubice 2016
Ve čtvrtek 24. března se uskutečnil v Rytířských sálech pardubického zámku další ročník Železniční konference Pardubice. Letošním podtitulem byl rozvoj železniční infrastruktury a veřejné dopravy. V jednotlivých blocích vystoupili zástupci ministerstva dopravy, Správy železniční dopravní cesty nebo železničních profesních organizací. Diskutovalo se nejen o připravovaných legislativních novelách a železničních projektech…
středa, 16. březen 2016
Budou mít Pardubice SV obchvat včas?
Řidiči jedoucí po kruhovém objezdu v Pardubicích na Dubině se v dohledné době severovýchodního obchvatu rozhodně nedočkají a budou si muset ještě nějakou dobu počkat, než se na městský obchvat budou moci napojit. Postup přípravy dlouho očekávané stavby se totiž trochu komplikuje.Tím se zvyšuje i riziko, že se výstavba obchvatu…
středa, 16. březen 2016
Novinky z krajských silnic a zpráva o rozvojových projektech
V pondělí 7. března 2016 jsem jednal s ředitelem Krajské Správy a údržby silnic (SUS) panem Němcem. Hlavním tématem byly rekonstrukce silnic II. a III. třídy v našem kraji nebo rozšíření dopravní infrastruktury v oblasti „Semanín“ u České Třebové. Hned první pozitivní zprávou pro nás všechny jsou pokračující rekonstrukce silnic…