Další část D35 se otevírá před Vánoci, nový úsek výrazně uleví Vysokému Mýtu
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes zprovoznilo další část dálnice D35. Řidičům začíná sloužit necelých šest kilometrů dlouhý úsek mezi Vysokým Mýtem a Džbánovem, který má zásadní význam především pro dopravu ve Vysokém Mýtě a jeho okolí.
Nově otevřený úsek zároveň funguje jako obchvat Vysokého Mýta a odvádí tranzitní dopravu mimo město. To má přinést výraznou úlevu obyvatelům i plynulejší průjezd regionem. Pro řidiče je však klíčový i výhled na navazující části D35. ŘSD v těchto dnech přineslo nové informace o dalším postupu výstavby.
Západním směrem pokračuje stavba úseku Ostrov–tunel Homole. V pondělí 15. prosince došlo ve 14 hodin ke slavnostnímu proražení tunelu Homole, což je důležitý milník celé stavby. Podle ŘSD by měla být dálnice od Ostrova dovedena až k portálu tunelu v létě 2026, čímž se výrazně uleví obci Stradouň.
Samotný tunel se bude ještě přibližně půl roku dokončovat, během této doby bude doprava vedena po objízdném řešení. Podle aktuálních informací ŘSD však platí předpoklad, že na konci roku 2026 bude hotový celý úsek Ostrov–Vysoké Mýto.
Na východ od nově otevřeného úseku pokračuje stavba mezi Džbánovem a Litomyšlí, kterou realizuje polský zhotovitel. Podle smluvních termínů má být tento úsek dokončen v únoru 2027. Podle informací ze stavby však zhotovitel přijímá organizační opatření s cílem výstavbu urychlit. Existuje tak reálná možnost, že i tento úsek by mohl být zprovozněn už na konci roku 2026.
Pokud se naplní aktuální harmonogramy, mohly by se tři úseky – Ostrov–Vysoké Mýto, Vysoké Mýto–Džbánov a Džbánov–Litomyšl – propojit do jednoho souvislého úseku ještě do konce roku 2026. Řidiči by tak mohli po dálnici D35 dojet bez přerušení od Opatovic až k Litomyšli.
Další pokračování směrem na Staré Město u Svitav bude následovat později. Samotný obchvat Litomyšle se staví s určitým zpožděním, které souvisí s dřívějšími komplikacemi v přípravě projektu.
