Aktuálně

  • To se nám ta dovolená zase hezky prodraží…

    Léto je v plném proudu a tisíce českých rodin vyrážejí na dovolenou – autem k moři, do hor, po Česku i po Evropě. Ať už míří kamkoliv, většina z nich letos sáhla hlouběji do peněženky. Proč? Protože dálniční známka u nás od začátku roku zdražila na 2 440 korun. Navíc její cena poroste i v dalších letech.

  • Vláda slevy studentům a seniorům sebrala, my jim je vracíme

    Od 1. července začíná platit jednoduchá a férová věc: děti, studenti do 26 let a senioři budou v krajích vedených hnutím ANO jezdit MHD i autobusy za čtvrtinu ceny. Vracíme jim to, co jim Fialova vláda bez mrknutí oka vzala.

  • Národní ekonomická konference 2025: Jak vrátit Česku ekonomickou sílu

    Praha – Hledání cest ze stagnace a návrat k hospodářskému růstu byly hlavními tématy letošní Národní ekonomické konference, která se uskutečnila 19. června v Praze. Ve čtyřech tematických blocích debatovali vrcholní političtí představitelé, přední ekonomové a zástupci nejvýznamějších tuzemských firem o strategických výzvách, kterým Česká republika čelí – od investic do infrastruktury, přes budoucnost energetiky až po financování veřejných projektů.

  • Pardubické zastupitelstvo by mohlo pracovat mnohem lépe a efektivněji

    Občané našeho města se mě často ptají, proč jednání zastupitelstva trvají dlouho do noci a jak je srovnávám s projednáváním zákonů ve Sněmovně. Mohu potvrdit, že osobní zkušenost je nepřenositelná – a že některé aktivity naší komunální opozice skutečně postrádají logiku.

  • D35 se stává klíčovou osou české dálniční sítě – a zároveň symbolem toho, jak může dobře nastavená legislativa urychlit strategické investice.

    To, co ještě před pár lety znělo jako sci-fi, se dnes stává realitou. Dálnice D35, dlouho chybějící páteřní spojnice mezi Čechami a Moravou, se mění před očima. V roce 2025 má být dokončeno více než 32 kilometrů nových úseků, které výrazně zlepší dopravu a uleví městům v regionu.

  • Zvládli jsme krize. Zvládneme to znovu. Je čas vyměnit Fialovu vládu chaosu.

    Hnutí ANO opakovaně prokázalo, že díky zkušeným lidem s tahem na branku umí zvládat krize. I v těžkých ekonomických časech jsme obstáli. Ochránili jsme firmy, udrželi ekonomiku v chodu. Díky našim reformám jsme rozjeli historicky nejrychlejší výstavbu dálnic a železnic. Změnili jsme zákony, které to dřív roky brzdily. Lidé věděli, na čem jsou.

  • Mezi Hradcem a Pardubicemi se zrychlí vlaky. Nový systém zajistí vyšší bezpečnos

    Cestující mezi Hradcem Králové a Pardubicemi čeká v příštích měsících důležitá změna. Vlaky na této vytížené trase budou moci jezdit až 160 kilometrů za hodinu. A hlavně: nově zavedený evropský zabezpečovací systém ETCS výrazně zvýší bezpečnost provozu.

  • D35 u Svitav: práce míří do finále. Rychlý postup je výsledkem důležitých rozhodnutí

    Výstavba dálnice D35 mezi Janovem a Opatovcem se přehoupla do závěrečné fáze. Jedenáctikilometrový úsek, který zásadně odlehčí přetížené silnici I/35, bude hotový do konce roku – konkrétně 22. prosince 2025. Už dnes ale dálnice začíná připomínat hotovou stavbu: stroje pokládají asfaltové vrstvy po stovkách metrů denně, dělníci budují protihlukové stěny, sází zeleň a dokončují mosty.

  • Opravy silnic po stavbě D35 začaly. Spolek sehrál klíčovou roli, lidé vítají klid i změnu

    Těžká technika, která v posledních letech pomáhala budovat dálnici D35 mezi Opatovcem a Časy, zanechala na krajských silnicích viditelné stopy. Právě letos přichází náprava. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) spustilo opravy celkem 39 kilometrů silnic II. a III. třídy v okolí. První etapa běží od dubna mezi Sezemicemi a Chotčí a skončí 7. května. Další úseky přijdou na řadu v létě, kdy je provoz nejslabší – například směrem na Dražkov.

  • Nerozumím škarohlídství a kritice za každou cenu

    V demokracii je přirozené, že vedeme spor, vyměňujeme si názory a hledáme nejlepší řešení. Nerozumím ale kritice za každou cenu – kritice, která nevychází z faktů ani snahy o zlepšení, ale jen z potřeby být proti. A bohužel se s ní v Pardubicích setkáváme čím dál častěji.

  • Chceme, aby se lidem u nás znovu dobře žilo

    „Není to jako dřív.“ Tu větu teď slýchám až příliš často. Lidé mi vyprávějí o osekaných důchodech, zrušeném stavebním spoření, špatně fungujících vlacích a autobusech. O firmách, které mají problém s energiemi a rostoucími náklady. O nedostatku léků, dlouhém čekání na doktory nebo zoufalém hledání zubaře. A já je chápu.

  • Fialova vláda prodala české zájmy Bruselu a teď předstírá, že s tím nemá nic společného

    Čas se krátí. Volby do Poslanecké sněmovny se blíží a kabinet Petra Fialy si konečně začíná uvědomovat, že ztrácí půdu pod nohama. Odpovědnost za vlastní politické kroky ale tato vláda nikdy příliš necítila – a tak místo sebereflexe přichází zoufalá snaha zamést stopy. Fakta jsou však neúprosná: Fialova vláda během českého předsednictví EU rezignovala na hájení českých zájmů. Servilně přijímala bruselskou agendu, podpořila likvidační regulace Green Dealu, a nyní, když se ukazuje, jaké budou…

  • Největší investice do železnice za poslední dekády právě začíná: Modernizace železničního uzlu Česká Třebová

    Dnes startuje jeden z největších železničních projektů v historii České republiky – modernizace uzlu v České Třebové. Tento klíčový dopravní uzel projde kompletní přestavbou, která zajistí rychlejší, tišší a modernější železnici. Investice, kterou začala připravovat bývalá vláda hnutí ANO, dosahuje výše 19,5 miliardy korun a přinese zvýšení traťové rychlosti, rekonstrukci kolejí, nástupišť, mostů i trakčního vedení.

  • PPP v dopravě: Klíčová šance pro český průmysl?

    Partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP) se ukazuje jako účinný model pro urychlení výstavby dopravní infrastruktury. Přesto zůstavá otázkou, zda Česká republika dokáže plně využít jeho potenciál ve prospěch domácího průmyslu – nebo zda opět přenechá klíčové zakázky zahraničním hráčům.

  • Tunel Homole na D35: Klíčová stavba postupuje, dokončení v roce 2026

    Výstavba tunelu Homole na D35 pokračuje podle plánu. V únoru 2025 probíhá ražba obou tubusů, a to novou rakouskou tunelovací metodou, která umožňuje kombinaci odstřelů a mechanického rozpojování horniny v závislosti na geologických podmínkách. Stavba je zásadní součástí budování D35 jako druhé páteřní dálnice Česka, která v budoucnu významně uleví přetížené D1 a vytvoří efektivní spojení mezi východem a západem země.

  • D35 Litomyšl – Janov: Stavba zahájena, ale zbývající úseky ještě čekají

    Dnes jsme slavnostně zahájili výstavbu více než 10 km dlouhého dálničního úseku D35 Litomyšl – Janov. Práce potrvají 30 měsíců a hotovo by mělo být v roce 2027. Tento úsek patřil mezi nejsložitější v rámci přípravy celé D35.

  • ​Arena Parking: Moderní projekt, který výrazně zlepší parkování v Pardubicích

    Tahle zpráva Vás určitě potěší. Pokud občas musíte vyrazit do centra města autem, pravděpodobně dobře znáte nekonečné hledání volného parkovacího místa. Počet aut na silnicích neustále roste a najít parkování často vyžaduje nejen čas, ale i notnou dávku štěstí. Tento problém se však blíží ke svému řešení! Již zítra, 1. února, se v Pardubicích slavnostně otevře parkovací dům Arena Parking s kapacitou 440 míst, který výrazně usnadní parkování v přetíženém centru města.

  • Terminál B: Nové srdce pardubické dopravy

    Od svého otevření v červnu 2023 se Terminál B stal klíčovým dopravním uzlem, který zjednodušil a zkvalitnil cestování pro tisíce lidí denně. Strategicky umístěný v blízkosti pardubického hlavního nádraží a propojený s městskou hromadnou dopravou přes sousední přednádraží MHD, významně přispívá k propojení regionální, dálkové a městské dopravy.

  • Městský les Studánka: Je čas na zlepšení

    Jako obyvatel pardubických Slovan bych rád upozornil na nedostatky, které se stále častěji objevují v městském lese Studánka. Tento les je důležitým místem pro odpočinek, sport i rodinné procházky. Bohužel však jeho současný stav často neodpovídá standardům, které by si tak významná rekreační oblast zasloužila.

  • Rok rekordní modernizace na železnici: Nové vlaky, vyšší komfort a bezpečnost

    České dráhy v loňském roce zažily historický posun. Na koleje uvedly 144 nových vlakových jednotek a lokomotiv za téměř 19 miliard korun. Tyto investice přinesly výrazné zvýšení kvality služeb, ať už na dálkových spojích nebo na regionálních tratích.