Aktuálně

  • Na dostavbě Dukovan se nebudou podílet firmy z Ruska ani z Číny

    Dostavba Jaderné elektrárny Dukovany je u nás docela kontroverzním tématem. Ne všichni tomu fandí, ale já mám svůj názor a říkám jasně: „Podporuji dostavbu! Chci, aby Česká republika byla i v budoucnu energeticky soběstačná a nezávislá na komkoliv.” Možná to nevíte, ale Dukovany mají licenci jen do roku 2035. Pak musí skončit. Pokud do té doby nezajistíme nový zdroj, který Dukovany nahradí, přestaneme být energeticky soběstační. Já říkám, že to nesmíme připustit.

  • Modernizace železničního uzlu Pardubice probíhá podle plánu

    Modernizace železničního uzlu Pardubice patří mezi nejvýznamnější investiční akce Správy železnic. Stavební práce začaly v září minulého roku a skončit by měly v roce 2024. Do té doby se bohužel musíme obrnit pevnými nervy a připravit se na různá omezení. Jsem však přesvědčený, že výsledek bude stát za to. Připravil jsem pro Vás stručný report, ve kterém shrnuji všechny důležité informace. Tady je.

  • "Na vlastní kůži" - mám pro Vás důležité informace z nedávného očkování proti koronaviru

    UDĚLEJME TEČKU ZA KORONAVIREM! Není asi nikdo, kdo by tuhle větu v posledních týdnech neslyšel. Kampaň na podporu očkování jede na plné obrátky a i díky tomu padají "očkovací rekordy" prakticky každým dnem. Já osobně bych se ale nechal naočkovat i bez jakékoliv kampaně. Proč? Protože chci, aby se naše životy vrátily do normálu. Těším se, až budeme moct bez omezení opět cestovat, chodit do divadla, na fotbal, s přáteli - nechci už další lockdowny. Myslím, že tohle všechno je už za námi a věřím,…

  • Modernizace železničního úseku Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí jede podle „jízdního řádu“

    Na začátku května jsme zahájili stavební práce na rekonstrukci železničního úseku Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí. Projekt za téměř 3,4 miliardy korun bude dokončen v roce 2023 a na jeho konci nás čeká modernizovaná trať umožňující rychlejší a bezpečnější jízdu vlaků, ale také vybudované podchody pro cestující a bezbariérová nástupiště. Jedná se o další důležitý železniční projekt v našem kraji a osobně jsem se proto vydal na „inspekční cestu“ přímo do terénu, abych zjistil, zda vše…

  • "Inspekční cesta" rekonstrukce trati v úseku Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí

    Jestli jezdíte vlakem směrem na Olomouc a Ostravu, pak Vám tahle informace prostě nesmí uniknout. Přiznám se, že železniční úsek, kdy vlak jede krásným údolím řeky Orlice v oblasti mezi Brandýsem nad Orlicí, Chocní a Ústím nad Orlicí. A právě zde jsem byl tento týden na "inspekční cestě" a mám pro Vás report z této akce. Mrkněte na video a napište mi, co říkáte na proměnu české železnice, kterou v posledních letech prochází (y) Zobrazit míň

  • Cože? Věděli jste, že pro řidičák už nemusíte na úřad?

    Takhle to mám rád, stručně a jasně! Končí Vám teď někdy řidičák? Jestli jo, tak mám pro Vás vážně skvělou zprávu. Od teď už nemusíte zbytečně chodit na úřady a stát nekonečně dlouhé fronty. Ne, tohle je už opravdu minulost. Nově si stačí otevřít počítač a než stihnete vypít třeba kávu, tak máte hotovo. Takhle jednoduché to je!

  • Modernizace trati Pardubice - Hradec Králové

    Perníkáři, Mechováci pozor! Tahle zpráva se týká nás všech! Určitě jste zaznamenali, že koncem května jsme začali s modernizací železniční tratě Pardubice - Hradec Králové. Stavební práce budou trvat dva roky a skončí až v roce 2023. Výsledek bude ale rozhodně stát za to. Zajímá Vás, o kolik minut si díky modernizaci zkrátíme cestování nebo kolik nás to celé bude stát?

  • Nenecháme vás v tom! Jasný vzkaz pro Sezemice, Rokytno a blízké okolí

    První dva úseky dálnice D35 nám doslova rostou před očima každým dnem. Úsek Opatovice – Časy bude zprovozněn už letos v prosinci a nedlouho poté bude následovat i dokončení druhého úseku Časy – Ostrov. Radostná zpráva s sebou ovšem nese i oprávněné obavy obyvatel obcí z blízkého okolí dálnice, kteří mají strach z extrémní dopravní zátěže skrze tyto obce. Jako předseda Spolku pro výstavbu dálnic D35 a D43 jsem proto svolal pracovní jednání se všemi klíčovými aktéry, které mělo jediný cíl –…

  • Neuniklo Vám to? Důležité informace z nedávného zastupitelstva

    Přátelé, přeji Vám krásné sobotní odpoledne. Možná jste postřehli, že tento týden zasedalo pardubické zastupitelstvo. Tentokrát jsme se věnovali několika důležitým tématům, které se týkají nás všech. Natočil jsem proto krátké video a budu moc rád, když mi jako vždy napíšete své názory.

  • Nový stavební zákon – vezme opozice rozum do hrsti?

    V současné nepřehledné sněmovní situaci svítí jako pevný bod jedna naděje. Všechny poslanecké kluby se dohodly na tom, že už tuto středu (26. května) definitivně schválí novelu stavebního zákona. Nejen běžní stavebníci, ale i větší investoři, obce a kraje tak mají naději, že se potřebného restartu české ekonomiky opravdu dočkáme.

  • Odhaleno! Známe první detaily Železniční konference Pardubice 2021

    Železniční konference Pardubice patří za dobu své existence již mezi tradiční akce tohoto dopravního odvětví. Její letošní ročník se uskuteční na podzim 16.-17. září. Stejně jako v předchozích letech i letos se máme opravdu na co těšit. Program a obsah konference již pomalu dostává konkrétní obrysy a mám proto čest Vám poodhalit první detaily. Pojďme na to!

  • Nový stavební zákon má podporu MPO i MD ČR!

    Jak se říká, ve dvou se to lépe táhne. V politice tohle pořekadlo platí dvojnásobně. Osobně si proto velmi cením intenzivní spolupráce v celé řadě oblastí s ministrem Karlem Havlíčkem. Nedávno jsme měli skutečně dlouhou poradu, na které jsme se věnovali jednotlivým zákonům a návrhům hezky „bod po bodu“. Do velké míry se tyto plány týkají nás všech a napsal jsem proto pro Vás krátký report s důležitými informacemi. Pojďme na to.

  • Potvrzeno! Z Pardubic doplujeme přes Hamburk až do Severního moře

    Tuhle zprávu by neměl přehlédnout žádný obyvatel našeho kraje. Vláda totiž schválila dohodu mezi českou a německou vládou o plavbě po labské vodní cestě. Jedná se o zásadní krok, díky kterému dojde ke splavnění Labe v určitých parametrech od Pardubic až do Hamburku. Logicky se tak zde otevírají nové možnosti pro využití Labe k dopravnímu využití a zachování cenného přírodního prostoru.

  • S omítkou, nebo bez? O osudu Zelené brány rozhodnou Pardubáci v referendu

    Zelená brána patří se svými úctyhodnými 59 metry mezi ikonické stavby našeho města a jeho výstavní klenoty. Čas ovšem nikdo z nás nezastaví. Jak už to proto tak bývá, i na této krásné památce se podepsal zub času. Zelená brána potřebuje nový kabát. S opravou ovšem vyvstává klíčová otázka – měla by být omítnuta, nebo ne? Pardubické zastupitelstvo rozhodlo, že odpověď na tuto otázku se dozvíme až na základě vůle občanů z říjnového referenda!

  • Stejný metr pro všechny. Budou mít železniční a silniční dopravci stejná pravidla?

    Koronavirová krize naplno zasáhla celou naši ekonomiku a samozřejmě ani odvětví dopravy se nevyhnula. Zatímco však silniční dopravci se dočkali podpory ze strany státu například v podobě odložení silniční daně nebo v platbách za mýto, železniční dopravci na něco podobného dosud čekají marně. Sešel jsem se proto s ministrem dopravy Karlem Havlíčkem a společně jsme řešili můj pozměňovací návrh, který by podpořil i železniční dopravce a narovnal tak podmínky na tomto trhu.

  • Novela zákona přináší vyšší ochranu cyklistů, ale také řeší pohozené koloběžky po ulicích

    Jezdíte na kole nebo občas využijete možnost zapůjčení elektrických koloběžek? Pak zbystřete. Tahle zpráva Vám totiž nesmí uniknout, protože se týká právě Vás! V uplynulém týdnu jsme totiž v Poslanecké sněmovně schválili novelu zákona o pozemních komunikacích, která přináší hned několik důležitých změn, které by v mediálním prostoru rozhodně neměly zapadnout. Zákon nyní putuje do Senátu, takže vyhráno zatím nemáme. Věřím ovšem, že i senátorům záleží na ochraně cyklistů a i na lepším životě v…

  • Víte, co všechno je "ukryto" v ceně dálničního kupónu?

    Nedávno jsem mluvil se svým kamarádem. Oba jsme řidiči, a tak logicky přišla řeč i na auta a dopravu. Kamarád si nedávno kupoval přes e-shop dálniční známku a debata tak sklouzla k tomu, zda je, nebo není jejich cena adekvátní a co všechno vlastně za poplatek dostáváme.

  • Přátelé, držte si klobouky, jdeme konečně do finále!

    Pár fotek přímo z terénu někdy vydá víc než tisíc slov. Koneckonců koukněte sami, vždyť první dva dálniční úseky D35 nám doslova rostou jako houby po dešti. Pecka, co říkáte? Sám jsem se o tom byl tento týden přesvědčit na vlastní oči a mám ze současného stavu ohromnou radost. Zajímá Vás proč?

  • Zachraňme nevyužívané lokálky. Tohle je nástroj, jak toho dosáhnout!

    Možná jste četli, že jeden bulvární dopravní server přišel s informací, že Kolovratník chce rušit lokálky. Samozřejmě je to naprostý nesmysl a prachsprostá lež, jak už to u tohoto serveru bývá dobrým zvykem. Netajím se tím, že jsem železničář „tělem i duší“ a mrzí mě proto, že postupně dochází k zániku málo využívaných lokálek. Tvrdím, že je to ohromná škoda, kterou budeme v budoucnu jenom velmi složitě napravovat. Přišel jsem proto s řešením, které ohrožené regionální tratě ochrání před jejich…

  • K ochraně regionálních tratí v Česku pomohou vlídnější podmínky, než má například Německo nebo Rakousku

    Správa železnic v současnosti nemá jinou možnost než nevyužívané regionální tratě zrušit. Tvrdím, že tento způsob řešení není správný a navrhuji proto nový institut tzv. „konzervace dráhy“, díky kterému je ochráníme před zánikem. Součástí návrhu jsou přitom podstatně vlídnější podmínky, než má stanoveno například Německo nebo Rakousko.