Aktuálně

  • Naočkujme milion lidí posilující dávkou za týden a pomozme našim zdravotníkům

    Andrej Babiš s Petrem Fialou nedávno společně představili akci „Naočkujme milion lidí posilující dávkou za týden a pomozme našim zdravotníkům“. Nejsem doktor, nejsem virolog a nejsem ani epidemiolog. Z tohoto důvodu důvěřuji odborníkům a nechal jsem se očkovat. Mám za sebou obě očkování a jakmile to bude možné, půjdu na třetí posilovací dávku. Zajímá Vás proč?

  • Budoucnost dopravy. Jak se budeme pohybovat ve městech?

    Jak se budeme pohybovat ve městech? Tak tuhle otázku si s kolegy vedení našeho města pokládám velmi často. Kvalitní doprava je totiž základem pro spokojený život ve městě. Je proto nezbytné, abychom byli připraveni na moderní trendy a vytvořili komplexní systém, který bude sloužit všem obyvatelům města. Nedávno jsem vystoupil na pracovní snídani Institutu pro politiku a společnost, kde jsme o budoucnosti dopravy debatovali. Připravil jsem stručný report s nejdůležitějšími informacemi, které by…

  • Moderní nádraží jsou budoucností české železnice

    Jako poslanec a současně i místopředseda Správní rady Správy železnic se intenzivně zabývám rozvojem české železnice. Někdo by si mohl mylně myslet, že po volbách v „tahu na branku“ polevíme. Opak je však pravdou. Na Správě železnic nezahálíme a neustále hledáme nová řešení a projekty, které lidem zpříjemní cestování a současně udělají naši železnici modernějším, efektivnějším a také bezpečnějším místem.

  • Nový stavební zákon? Nastupující vládní koalice chystá kočkopsa, který může systém zkomplikovat.

    Podle mezinárodního žebříčku Doing business patří Česko v povolování staveb mezi vůbec nejhorší státy světa. Díky novému stavebnímu zákonu by se situace mohla začít brzy měnit směrem k lepšímu. Je však otázkou, zda k tomu skutečně dojde. Signály přicházející z nově vznikající vlády Petra Fialy naznačují, že nová koalice chce tolik potřebný a kvalitní zákon ještě před jeho plnou účinností změnit. Podle dosavadních vyjádření hrozí, že vznikne jakýsi hybridní kočkopes, který změnu a urychlení…

  • „Demokratické koalice“ odkryly svoji pravou tvář

    Minulý týden se konala první schůze Poslanecké sněmovny od konání říjnových voleb. Jedním z našich prvních úkolů bylo zvolení vedení sněmovny. Jako předseda Volební komise, která má veškeré volby uvnitř sněmovny na starost, Vám řeknu, že je to skutečně „fuška“ a náročný proces.

  • Most přes železniční koridor u Uherska. Zpoždění zprovoznění dálničního úseku nehrozí, způsobené náklady uhradí státu dodavatel

    Při stavbě dálničního mostu přes železniční koridor u Uherska nedávno došlo ke komplikacím, kvůli kterým byl narušen plynulý provoz rychlíků a vlaky nabíraly dlouhá zpoždění. Ukázalo se, že boční prefabrikované vzpěry totiž poklesly minimálně o pět centimetrů. Řada z vás se na mě začala obracet s otázkami, které se tohoto problému týkají. Velké obavy máme z případného zpoždění dostavby dálničního úseku D35 Časy – Ostrov a také z toho, jestli škody nepůjdou na vrub státu a veřejných rozpočtů.

  • Výstavba obchvatu Svitav začne zkraje příštího roku

    Obyvatelé Svitav a přilehlého okolí mají dobrý důvod k radosti. Krajský úřad Pardubického kraje totiž vydal stavební povolení pro obchvat Svitav, který městu výrazně uleví od nadměrné tranzitní dopravy. Projekt neprovází zásadní komplikace s odpůrci stavby a vzhledem k této skutečnosti by podle „ideálního scénáře“ mohlo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájit stavební práce již na začátku příštího roku.

  • Aktuální stav příprav pardubického severovýchodního obchvatu

    Severovýchodní obchvat patří z pohledu dopravy v Pardubicích mezi naprosto stěžejní stavby. Po jeho dokončení dojde k výrazné úlevě a snížení dopravní zátěže ve městě. Obyvatelé a řidiči proto s napětím vyhlížejí termín zahájení výstavby a současně se obávají, aby nedošlo k posunu tohoto termín, jako jsme již tomu byli svědky několikrát v minulosti. Připravil jsem pro Vás stručný report s klíčovými informacemi, které by Vám neměly uniknout.

  • Správa železnic ke kácení nebezpečných dřevin přistupuje víc než zodpovědně

    Není to tak dávno, co jsem schytával kritiku za můj pozměňovací návrh umožňující kácení nebezpečných dřevin podél železničních tratí. Pro umožnění schválení této změny jsme měli samozřejmě velmi dobré důvody, jedním z nich byla například bezpečnost strojvedoucích a cestujících.

  • Česká železnice se stane bezpečnější, senátoři schválili novelu zákona o dráhách

    Ačkoliv železniční doprava patří obecně mezi nejbezpečnější formy přepravy, tak jsme v posledních letech byli svědky několika závažných nehod zaviněných lidským faktorem, z nichž některé skončily tragicky. Zabránit jejich opakování má novela zákona o dráhách, kterou nedávno schválil Senát. Českou železnici tak od příštího roku čeká celá řada změn a novinek.

  • Letiště Pardubice posiluje spojení s Ukrajinou o dvě nové destinace

    Blýská se na lepší časy? Po „temném koronavirovém období“, kdy letadla drtivou většinu času strávila pevně na zemi, letecký průmysl pomalu ožívá. I díky tomu Letiště Pardubice v letním letovém řádu 2022 otevře hned dvě nová spojení do ukrajinských měst Oděsy a Charkova. Je to skvělá zpráva a zdá se, že se opět staví na nohy. Už brzy by se tak mohlo vrátit do plusových čísel a potvrdit svůj ohromný potenciál.

  • Žádost o řidičák nebo ověření počtu bodů. Co všechno lze online?

    Nekonečně dlouhé fronty a všude doslova hlava na hlavě. Pro někoho noční můra. Není nic horšího, než když musíte zbytečně na úřad. Sám to znám. Přesně tohle jsem totiž zažil před pár lety, když jsem si šel zažádat o nový řidičák. Musíte mít správný formulář a dodat samozřejmě všechny potřebné informace. A hlavně nezapomenout na fotku! Přiznám se, že jsem moc nerozuměl tomu, proč po mně úředníci chtěli informace, které už dávno mají. No řekněte, dává Vám to smysl?

  • Pevný řád výkupů pozemků zkrátil přípravy o několik let!

    Máte chvilku? Vezmu to stručně. Slibuji. Píše se rok 2015 a přípravy prvních dvou dálničních úseků Opatovice – Časy – Ostrov stojí na místě. Důvod? ŘSD se nedaří vykoupit potřebné pozemky, bez kterých nemůže pokračovat v dalších přípravách. „Zakopaný pes“ v tomto případě ležel v příliš nízkých cenách, které ŘSD nabízelo majitelům pozemků. Byli jsme tak trochu ve slepé uličce, protože ŘSD ze zákona jednoduše víc nabídnout nemohlo a majitelé za nabízenou cenu pozemky nechtěli prodat. Vyhlídky?…

  • S globálním oteplováním musíme bojovat, jedním ze způsobu řešení je podpora ekologických forem dopravy

    Skoro bych se vsadil, že Vám po přečtení titulku v hlavě vyskočilo jméno švédské teenegerky a aktivistky bojující za životní prostředí Gréty Thunbergové. Nedivím se. Vždyť v posledních letech doslova ovládla světová média a veřejný prostor. Přiznám se, že já osobně mám rád přírodu a chovám se k ní v maximální míře zodpovědně. Myslím ale, že ke všemu bychom měli přistupovat, jak se říká s mírou a hlavně s rozumem.

  • Lávka na Duklu usnadní, obyvatelům život, město přitom za ni skoro nic nezaplatí

    Kdysi mi napsal jistý pan Němeček: „Víte, jaký je rozdíl mezi Yettym a tou vaší lávkou na Duklu? Žádný! Nikdo je totiž nikdy neviděl a ani neuvidí…“ Jestli to zrovna teď pane Němečku čtete, pak mi musíte dát za pravdu, když jsem Vám kdysi psal, že to s primátorem „Charvátem“ zařídíme. Nekecal jsem.

  • Potvrzeno! Vysokorychlostní trať zkrátí cestu z Pardubic do Prahy na 35 minut

    V prostorách pardubického hlavního nádraží proběhl 16. září úvodní den VII. ročníku již tradiční Železniční konference Pardubice. Letošní ročník konference je zaměřen na vysokorychlostní tratě. Na klíčové železniční akci tohoto roku tak nechyběl například vicepremiér a ministr dopravy Karel Havlíček, generální ředitel Českých drah Ivan Bednárik, generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda a další významní hosté a odborníci.

  • Železniční konference Pardubice 2021, 16. září

    Sledujte živý přenos VII. ročníku úspěšné Železniční konference Pardubice 2021.

  • Železniční konference Pardubice 2021, 17. září

    Sledujte živý přenos VII. ročníku úspěšné Železniční konference Pardubice 2021.

  • Česko se připravuje na nadcházející stavební „boom“ nových dálnic

    Jsem řidič a moc dobře si tak uvědomuji, jak moc bolavým problémem je v Česku výstavba dálnic. Bohužel dědictví stran z dnešní koalice SPOLU (ODS, KDU-ČSL) je jasné. Za jejich vlády před rokem 2013 došlo k zastavení příprav dopravních stavem s tímto dědictvím jsme se museli ještě donedávna potýkat. Příprava dálnic je v tomto ohledu běh na dlouhou trať, a pokud ji někdo podcenil, pak se časový skluz jenom stěží dohání….

  • Nový stavební zákon usnadní lidem život a nastartuje Českou ekonomiku

    Málokterý zákon má skutečně dopad na nás všechny. Stavební zákon mezi ně ale jednoznačně patří. Ať se chystáte stavět svůj vysněný domeček nebo chcete postavit garáž, pak se jím musíte řídit. Až donedávna jste přitom museli znát tisíce paragrafů napříč desítkami zákonů. Celý proces povolení byl totiž extrémně složitý, dotýkal se desítek institucí a úředníků. Navíc si ho každý vykládal po svém… V konečném důsledku tak měli problém se v této oblasti vyznat i samotní „profíci“. A co teprve my,…