Blíží se volby a mnoho z vás dnes přemýšlí, komu dát svůj hlas. Vraťme se na chvíli do roku 2021. Pandemie změnila celý svět a s ní i naši zemi.
V rozpočtu na příští rok je schodek téměř 290 miliard korun. Astronomické číslo. Člověk by si řekl, že v takové sumě se snad najde pár miliard i na něco tak obyčejného, jako jsou silnice. Třeba ty krajské – druhé a třetí třídy. Omyl.
Je to necelých sedm let, kdy jsme představili první inovační strategii naší země. Česká republika: Země pro budoucnost vytyčovala hlavní oblasti výzkumu, vývoje a inovací až do roku 2030. Poprvé jsme s týmem odborníků z byznysu, výzkumu a univerzit ukázali na hlavní oblasti, ve kterých musíme posílit – od financování a hodnocení výzkumu, přes digitalizaci, podporu startupů, spinoffů, firem zaměřených na výzkum, až po speciální pobídky, řízení patentové politiky a vytváření nové image České…
S blížícími se volbami vládní úroveň demagogie nabírá na obrátkách. Nejlépe je to vidět na tom, jak premiér Fiala a jeho ministři prezentují vývoj mezd a inflace.
Návrh státního rozpočtu na rok 2026 počítá s výrazným snížením financí pro dopravu. Oproti letošnímu roku má ministerstvo dopravy přijít o téměř 33 miliard korun, což představuje zhruba třetinu jeho celkového rozpočtu.
Andrej Babiš byl včera během mítinku napaden berlí. Útok, který mohl skončit tragicky, je přímým důsledkem nenávisti a strachu, který koaliční politici a jejich podporovatelé systematicky šíří.
Ministerstvo financí v noci zveřejnilo návrh rozpočtu na rok 2026. A hned je jasné, proč ho tak dlouho tajilo. Do dopravy má jít o 33 miliard korun méně než letos – tedy skoro třetina celého rozpočtu resortu.
Když se blíží volby, politici vytahují jednoduché triky. A jeden z nich je oblíbený – slib vyšší rychlosti na dálnici. Na první pohled to vypadá skvěle: kdo by nechtěl jet rychleji? Jenže realita je úplně jiná. Sto padesát na dálnici není cesta k větší svobodě, ale k většímu riziku.
Populismus není to, že lidem pomůžete. Populismus je to, když jim berete a u toho se usmíváte do kamer. Vláda Petra Fialy vzala lidem 75% slevy na jízdném a miliardy, které tak ušetřila, nechala mizet v rozpočtovém chaosu. My je lidem vracíme zpátky. Ne proto, že bychom chtěli laciné body, ale proto, že student nebo důchodce nemá být rukojmím vládní šetrnosti.
Na choceňském nádraží, přímo na prvním perónu, roste unikátní projekt – Muzeum TT modelů. Vede ho parta nadšenců v čele s Petrem Novotným. Díky spolupráci se Správou železnic se z opuštěného prostoru stává turistický cíl i místo, kam se jezdí učit školy z celého regionu.
Režim L17, tedy možnost řídit automobil už od 17 let v doprovodu mentora, platí v České republice od ledna 2024. Novinka, která vyvolala u části veřejnosti nejistotu, se podle prvních čísel ukazuje jako mimořádně přínosná. Potvrzuje to jak Ministerstvo dopravy, tak i data Rady vlády pro bezpečnost silničního provozu.
Vláda Petra Fialy a ministr dopravy Martin Kupka nesplnili svůj slib. Je to jednoduché: kraje měly dostat peníze na opravy silnic II. a III. třídy. Jenže s blížícím se termínem voleb se tenhle slib rozplynul jako pára nad hrncem.
Léto je v plném proudu a tisíce českých rodin vyrážejí na dovolenou – autem k moři, do hor, po Česku i po Evropě. Ať už míří kamkoliv, většina z nich letos sáhla hlouběji do peněženky. Proč? Protože dálniční známka u nás od začátku roku zdražila na 2 440 korun. Navíc její cena poroste i v dalších letech.
Od 1. července začíná platit jednoduchá a férová věc: děti, studenti do 26 let a senioři budou v krajích vedených hnutím ANO jezdit MHD i autobusy za čtvrtinu ceny. Vracíme jim to, co jim Fialova vláda bez mrknutí oka vzala.
Praha – Hledání cest ze stagnace a návrat k hospodářskému růstu byly hlavními tématy letošní Národní ekonomické konference, která se uskutečnila 19. června v Praze. Ve čtyřech tematických blocích debatovali vrcholní političtí představitelé, přední ekonomové a zástupci nejvýznamějších tuzemských firem o strategických výzvách, kterým Česká republika čelí – od investic do infrastruktury, přes budoucnost energetiky až po financování veřejných projektů.
Občané našeho města se mě často ptají, proč jednání zastupitelstva trvají dlouho do noci a jak je srovnávám s projednáváním zákonů ve Sněmovně. Mohu potvrdit, že osobní zkušenost je nepřenositelná – a že některé aktivity naší komunální opozice skutečně postrádají logiku.
To, co ještě před pár lety znělo jako sci-fi, se dnes stává realitou. Dálnice D35, dlouho chybějící páteřní spojnice mezi Čechami a Moravou, se mění před očima. V roce 2025 má být dokončeno více než 32 kilometrů nových úseků, které výrazně zlepší dopravu a uleví městům v regionu.
Hnutí ANO opakovaně prokázalo, že díky zkušeným lidem s tahem na branku umí zvládat krize. I v těžkých ekonomických časech jsme obstáli. Ochránili jsme firmy, udrželi ekonomiku v chodu. Díky našim reformám jsme rozjeli historicky nejrychlejší výstavbu dálnic a železnic. Změnili jsme zákony, které to dřív roky brzdily. Lidé věděli, na čem jsou.
Cestující mezi Hradcem Králové a Pardubicemi čeká v příštích měsících důležitá změna. Vlaky na této vytížené trase budou moci jezdit až 160 kilometrů za hodinu. A hlavně: nově zavedený evropský zabezpečovací systém ETCS výrazně zvýší bezpečnost provozu.
Výstavba dálnice D35 mezi Janovem a Opatovcem se přehoupla do závěrečné fáze. Jedenáctikilometrový úsek, který zásadně odlehčí přetížené silnici I/35, bude hotový do konce roku – konkrétně 22. prosince 2025. Už dnes ale dálnice začíná připomínat hotovou stavbu: stroje pokládají asfaltové vrstvy po stovkách metrů denně, dělníci budují protihlukové stěny, sází zeleň a dokončují mosty.