Aktuálně

  • Mezi Hradcem a Pardubicemi se zrychlí vlaky. Nový systém zajistí vyšší bezpečnos

    Cestující mezi Hradcem Králové a Pardubicemi čeká v příštích měsících důležitá změna. Vlaky na této vytížené trase budou moci jezdit až 160 kilometrů za hodinu. A hlavně: nově zavedený evropský zabezpečovací systém ETCS výrazně zvýší bezpečnost provozu.

  • D35 u Svitav: práce míří do finále. Rychlý postup je výsledkem důležitých rozhodnutí

    Výstavba dálnice D35 mezi Janovem a Opatovcem se přehoupla do závěrečné fáze. Jedenáctikilometrový úsek, který zásadně odlehčí přetížené silnici I/35, bude hotový do konce roku – konkrétně 22. prosince 2025. Už dnes ale dálnice začíná připomínat hotovou stavbu: stroje pokládají asfaltové vrstvy po stovkách metrů denně, dělníci budují protihlukové stěny, sází zeleň a dokončují mosty.

  • Opravy silnic po stavbě D35 začaly. Spolek sehrál klíčovou roli, lidé vítají klid i změnu

    Těžká technika, která v posledních letech pomáhala budovat dálnici D35 mezi Opatovcem a Časy, zanechala na krajských silnicích viditelné stopy. Právě letos přichází náprava. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) spustilo opravy celkem 39 kilometrů silnic II. a III. třídy v okolí. První etapa běží od dubna mezi Sezemicemi a Chotčí a skončí 7. května. Další úseky přijdou na řadu v létě, kdy je provoz nejslabší – například směrem na Dražkov.

  • Nerozumím škarohlídství a kritice za každou cenu

    V demokracii je přirozené, že vedeme spor, vyměňujeme si názory a hledáme nejlepší řešení. Nerozumím ale kritice za každou cenu – kritice, která nevychází z faktů ani snahy o zlepšení, ale jen z potřeby být proti. A bohužel se s ní v Pardubicích setkáváme čím dál častěji.

  • Chceme, aby se lidem u nás znovu dobře žilo

    „Není to jako dřív.“ Tu větu teď slýchám až příliš často. Lidé mi vyprávějí o osekaných důchodech, zrušeném stavebním spoření, špatně fungujících vlacích a autobusech. O firmách, které mají problém s energiemi a rostoucími náklady. O nedostatku léků, dlouhém čekání na doktory nebo zoufalém hledání zubaře. A já je chápu.

  • Fialova vláda prodala české zájmy Bruselu a teď předstírá, že s tím nemá nic společného

    Čas se krátí. Volby do Poslanecké sněmovny se blíží a kabinet Petra Fialy si konečně začíná uvědomovat, že ztrácí půdu pod nohama. Odpovědnost za vlastní politické kroky ale tato vláda nikdy příliš necítila – a tak místo sebereflexe přichází zoufalá snaha zamést stopy. Fakta jsou však neúprosná: Fialova vláda během českého předsednictví EU rezignovala na hájení českých zájmů. Servilně přijímala bruselskou agendu, podpořila likvidační regulace Green Dealu, a nyní, když se ukazuje, jaké budou…

  • Největší investice do železnice za poslední dekády právě začíná: Modernizace železničního uzlu Česká Třebová

    Dnes startuje jeden z největších železničních projektů v historii České republiky – modernizace uzlu v České Třebové. Tento klíčový dopravní uzel projde kompletní přestavbou, která zajistí rychlejší, tišší a modernější železnici. Investice, kterou začala připravovat bývalá vláda hnutí ANO, dosahuje výše 19,5 miliardy korun a přinese zvýšení traťové rychlosti, rekonstrukci kolejí, nástupišť, mostů i trakčního vedení.

  • PPP v dopravě: Klíčová šance pro český průmysl?

    Partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP) se ukazuje jako účinný model pro urychlení výstavby dopravní infrastruktury. Přesto zůstavá otázkou, zda Česká republika dokáže plně využít jeho potenciál ve prospěch domácího průmyslu – nebo zda opět přenechá klíčové zakázky zahraničním hráčům.

  • Tunel Homole na D35: Klíčová stavba postupuje, dokončení v roce 2026

    Výstavba tunelu Homole na D35 pokračuje podle plánu. V únoru 2025 probíhá ražba obou tubusů, a to novou rakouskou tunelovací metodou, která umožňuje kombinaci odstřelů a mechanického rozpojování horniny v závislosti na geologických podmínkách. Stavba je zásadní součástí budování D35 jako druhé páteřní dálnice Česka, která v budoucnu významně uleví přetížené D1 a vytvoří efektivní spojení mezi východem a západem země.

  • D35 Litomyšl – Janov: Stavba zahájena, ale zbývající úseky ještě čekají

    Dnes jsme slavnostně zahájili výstavbu více než 10 km dlouhého dálničního úseku D35 Litomyšl – Janov. Práce potrvají 30 měsíců a hotovo by mělo být v roce 2027. Tento úsek patřil mezi nejsložitější v rámci přípravy celé D35.

  • ​Arena Parking: Moderní projekt, který výrazně zlepší parkování v Pardubicích

    Tahle zpráva Vás určitě potěší. Pokud občas musíte vyrazit do centra města autem, pravděpodobně dobře znáte nekonečné hledání volného parkovacího místa. Počet aut na silnicích neustále roste a najít parkování často vyžaduje nejen čas, ale i notnou dávku štěstí. Tento problém se však blíží ke svému řešení! Již zítra, 1. února, se v Pardubicích slavnostně otevře parkovací dům Arena Parking s kapacitou 440 míst, který výrazně usnadní parkování v přetíženém centru města.

  • Terminál B: Nové srdce pardubické dopravy

    Od svého otevření v červnu 2023 se Terminál B stal klíčovým dopravním uzlem, který zjednodušil a zkvalitnil cestování pro tisíce lidí denně. Strategicky umístěný v blízkosti pardubického hlavního nádraží a propojený s městskou hromadnou dopravou přes sousední přednádraží MHD, významně přispívá k propojení regionální, dálkové a městské dopravy.

  • Městský les Studánka: Je čas na zlepšení

    Jako obyvatel pardubických Slovan bych rád upozornil na nedostatky, které se stále častěji objevují v městském lese Studánka. Tento les je důležitým místem pro odpočinek, sport i rodinné procházky. Bohužel však jeho současný stav často neodpovídá standardům, které by si tak významná rekreační oblast zasloužila.

  • Rok rekordní modernizace na železnici: Nové vlaky, vyšší komfort a bezpečnost

    České dráhy v loňském roce zažily historický posun. Na koleje uvedly 144 nových vlakových jednotek a lokomotiv za téměř 19 miliard korun. Tyto investice přinesly výrazné zvýšení kvality služeb, ať už na dálkových spojích nebo na regionálních tratích.

  • Začíná stavba obchvatu Litomyšle: Klíčový úsek D35 má svého zhotovitele

    Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) oznámilo úspěšné dokončení výběrového řízení na zhotovitele stavby „D35 Litomyšl – Janov“. Smlouvu podepsalo se sdružením společností STRABAG Silnice a FIRESTA Fišer, rekonstrukce stavby. Cena zakázky činí 2,798 miliardy korun bez DPH, což je výrazně méně než původní odhadovaných 4,45 miliardy korun. Realizace 10,4kilometrového obchvatu Litomyšle má odstartovat již v lednu či únoru 2025.

  • Dálniční rozvoj pokračuje díky základům položeným hnutím ANO: V roce 2025 přibude 73 kilometrů nových dálnic

    Práce předchozí vlády hnutí ANO přináší výsledky. Po rekordním loňském roce, kdy bylo zprovozněno více než 100 kilometrů nových dálnic, se i letos dočkáme výrazného rozšíření dálniční sítě. V roce 2025 bude uvedeno do provozu přes 74 kilometrů dalších nových úseků. Tento pokrok je důkazem, že legislativní změny, jako například zavedení pevného řádu pro výkup pozemků nebo mezitímní rozhodnutí, zásadně zjednodušily a urychlily přípravu klíčových dopravních projektů po celé zemi. Kde nás v příštím…

  • Začíná modernizace železniční křižovatky v České Třebové: Investice do budoucnosti české železnice

    Česká Třebová, klíčový železniční uzel nejen Pardubického kraje, ale celé České republiky, se na prahu nového roku stává dějištěm jedné z nejvýznamnějších železničních staveb v historii. Modernizace tohoto strategického bodu, kterou povede konsorcium společností Eurovia CZ, STRABAG Rail, Chládek a Tintěra Pardubice a Elektrizace železnic Praha, přinese výrazné zlepšení jak pro cestující, tak pro nákladní dopravu. Celková investice do projektu přesáhne 17,1 miliardy korun.

  • Dálnice D3: Nové úseky otevřeny, na dokončení si ještě počkáme

    Těsně před Vánoci se Jižní Čechy dočkaly významného pokroku – otevření tří nových úseků dálnice D3 včetně dlouho očekávaného obchvatu Českých Budějovic. Celkem 28,4 kilometru dálnice a tunel Pohůrka, to vše za 14,5 miliardy korun. Pro řidiče i obyvatele Budějovic je to nepochybně úleva – z centra města zmizí tranzitní doprava a jízda na jih se výrazně zrychlí. Přesto nelze opomenout, že to, co v závěru roku slavnostně otevírá ministr dopravy Martin Kupka, je především dílem minulých vlád.

  • Dálnice D35: Klíčová stavba pro Pardubický kraj a celou Českou republiku

    Dálnice D35 je pro náš Pardubický kraj naprosto klíčová. Nejenže tvoří druhou páteřní dálnici propojující Čechy a Moravu, ale její dostavba přinese také zásadní úlevu obcím podél stávající přetížené silnice I/35. Dokončení této strategické dopravní tepny je prioritou, která ovlivní nejen životy místních obyvatel, ale i ekonomiku celého regionu a republiky.

  • Revoluce na české železnici: první bateriové vlaky vyjedou na koleje

    S novým jízdním řádem přichází na české koleje jedna novinka. V Moravskoslezském kraji začínají sloužit první bateriové vlaky RegioPanter (BEMU), které kombinují elektrický a bateriový pohon. Jako člen Správní rady Správy železnic a dlouholetý zastánce modernizace dopravy vnímám tento okamžik jako potvrzení, že ekologická a pohodlná železnice má v České republice své pevné místo. Doprava byla, je a vždy bude prioritou hnutí ANO – právě díky investicím do moderních technologií můžeme zlepšovat…