Práce na modernizaci železničního koridoru v Brandýse nad Orlicí pokračují podle plánu

Jízda vlakem patří dlouhodobě podle statistik mezi nejbezpečnější formy přepravy a možná i proto se těší takové oblibě u cestujících. Já osobně například mnohem raději volím jízdu vlakem do práce než autem. Důvod je prostý, kromě toho, že si během jízdy odpočinu, tak si během jízdy mohu udělat spoustu práce. 


Pokud však chceme, abychom zachovali současné počty cestujících ve vlacích nebo jejich počet dokonce navyšovali, musíme českou železnici zrychlovat a zvyšovat její zabezpečení. A právě jedním z těchto kroků je modernizace železničního koridoru v Brandýse nad Orlicí, kam jsem se nedávno vydal na svoji “inspekční cestu”, abych jako místopředseda Správní rady Správy železnic přímo v terénu zjistil, zda vše probíhá podle plánu. 


Pokud jste tímto místem v nedávné době projížděli, nemohlo Vám uniknout, jakým tempem pokračují stavební práce. Přitom se vše odehrává ve velmi složitých podmínkách intenzivního provozu. Například během mé krátké návštěvy zde během 15 minut projelo minimálně 5 vlaků. Stavební dělníci se proto musí mít neustále na pozoru a musí zde být opravdu velmi opatrní a dodržovat veškerá bezpečnostní pravidla. 


V této souvislosti musím “vyseknout poklonu” všem, kteří se na stavbě podílejí. Práce probíhají relativně velmi rychle a vše probíhá podle předem stanovených termínů - skvělá práce! Na konci letošního července už bude dokonce zmodernizována první kolej. Na tu se následně převede všechna doprava a začne se pracovat na druhé koleji. 


A zajímá vás, jak bude modernizace probíhat dále? Podle plánu budou do konce června 2023 opraveny obě koleje – pak již budou probíhat formální zkoušky, certifikace atd. Vše by mělo být opraveno nejpozději do konce roku 2023. 


Jako stínový, opoziční ministr dopravy mám radost, že tento projekt běží. Koneckonců jedná se o výsledek práce ještě bývalé vlády v čele s tehdejším ministrem dopravy Karlem Havlíčkem, kteří projekt připravili a zajistili pro něj také peníze v rozpočtu SFDI. V tomto kontextu ovšem velmi citlivě vnímám obavy z blízké budoucnosti. Ačkoliv se nám podařilo nastartovat přípravu stovek projektů, obávám se, aby současná vlada zvládla zajistit dostatek peněz pro jejich výstavbu.