Práce na pardubické nádražní budově začnou v průběhu léta 2020, čeká se na autobusový terminál

Není asi nikdo, kdo by neslyšel pořekadlo „levá ruka neví, co dělá pravá“. V případě rekonstrukce budovy pardubického nádraží a nově připravovaného autobusového terminálu tohle naštěstí neplatí. Kolegové ze Správy železniční dopravní cesty jsou v intenzivní komunikaci s vedením města v čele s primátorem Pardubic Martinem Charvátem a důkladně koordinují připravované stavební aktivity, ať už se jedná o plánovaný autobusový terminál B nebo o terminál u ulice K Vápence na Dukle.

 

Pravidelně Vás informuji o probíhajících přípravách investičních akcích v našem kraji. Nedávno jsem Vám psal o aktuálních informacích k připravovaným železničním stavbám na rameni Pardubice – Hradec Králové. Dnes to bude tentokrát o modernizaci našeho nádraží, kolejí a nástupišť, která celkově přijdou přibližně na dvě miliardy korun.

 

Pro mě osobně a věřím, že i pro Vás je naprosto zásadní informace o vzniku lávky, která bude propojovat přednádražní prostor se sídlištěm Dukla. Nemusím snad připomínat, že po desítkách let čekání se tak obyvatelé tohoto sídliště dočkají bezpečné možnosti, jak se dostat domů.

 

Podle mě je to ostuda předchozích politiků a jsem rád, že se nám tento problém podařilo po tolika letech vyřešit a navíc ani výrazně nezatížit městskou pokladnu. Jedním z důvodů, proč jsem se v roce 2013 rozhodl vstoupit do politiky, byla právě lávka a nečinnost politiků. Vážně mě to štvalo a o to víc si cením toho, že ji skutečně budeme mít.

 

Zpátky ale k rekonstrukci nádražní budovy, která začne v příštím roce. Objekt dostane novou fasádu, okna, inženýrské sítě a střechu. Tato architektonická perla je památkově chráněná, nemusíte se proto bát, že by se její podoba nějak zásadně změnila. Navíc pro to není žádný důvod, protože SŽDC plánuje její další využití pro vlastní potřeby.

 

Modernizace přinese ale několik novinek například i pro nevidomé. Nádraží nově vybavíme informačním a orientačním systémem, rozhlasem a zvukovými majáčky pro nevidomé, což jim značně usnadní pohyb v rámci cestování. Myslím si, že určitě oceníte i přístup na všechna nástupiště pomocí eskalátorů. O bezbariérový přístup se postarají výtahy v odjezdovém podchodu. Navíc nově vznikne páté nástupiště.

 

Nově všechna nástupiště budou mít výšku v úrovni podlahy železničního vozu, což nám všem značně usnadní nastupování a vystupování z vlaku. Myslím, že z tohoto kroku budou mít radost zejména starší lidé nebo třeba maminky s kočárky, kteří jezdí vlakem. Dosud si totiž musí „poradit“ s výškovým rozdílem při nástupu do vlaku, který není ve stejné výšce jako nástupiště.

A ptáte se, kdy bude celá modernizace a rekonstrukce hotová?  Všechno kompletně dokončíme do roku 2023. Možná se to zdá jako dlouhá doba, ale železniční odborník ví, že takto rozsáhlá a komplexní rekonstrukce celého uzlu na hlavním koridoru se dělá za provozu a musí se proto fázovat postupně.