ŘSD zahájilo výstavbu dálničního úseku D35 u Vysokého Mýta, hotovo má být v roce 2025

Vysoké Mýto patří mezi města, která jsou v důsledku nedokončené dálnice D35 zatížena nadměrnou tranzitní dopravou. Po letech přešlapování na místě konečně ale vidíme pomyslné světlo na konci tunelu. ŘSD totiž 16. listopadu zahájilo oficiálně výstavbu šestikilometrového úseku Vysoké Mýto – Džbánov, které po svém dokončení odkloní dopravu z centra města, přinese razantní snížení hlukové zátěže a také zlepšení životního prostředí.

S nadsázkou lze říct, že nové dálniční úseky D35 v posledních letech konečně přibývají jako houby po dešti. Dlouhá léta to ale tak nebylo. Je potřeba si připomenout, že v důsledku složitých zákonů se přípravy dálničních úseků v lepším případě táhly dlouhé roky, v tom horším stály zcela na místě.

Hnutí ANO se ovšem v uplynulých letech podařilo prosadit několik legislativních změn, které celý proces zjednodušily a výrazně zrychlily. A právě díky tomu můžeme pozorovat výstavbu desítek dopravních staveb po celé České republice. Jsem proto moc rád, že z plodů naší práce teď těžíme úplně všichni.

Zpátky ale k novému dálničnímu úseku u Vysokého Mýta. Stavba za 1,8 miliardy měla být původně hotová až v roce 2026. ŘSD se ovšem dohodlo, že pokud se sdružení firem Eurovia CS, M-Silnice a Stavby mostů podaří výstavbu obchvatu urychlit, získají bonus ve výši 93 milionů Kč bez DPH. Pokud se tento termín podaří dodržet, pak navazující dálniční úseky od Ostrova a od Litomyšle budou dokončeny jen o rok později. V součtu tak bude příští rok najednou ve výstavbě 64 km dálnice D35!

Dokončení dálnice D35 je pro mě osobně absolutní prioritou. Jako Pardubák si velmi dobře uvědomuji, jak moc je dálnice pro náš kraj a pro zlepšení kvality života důležitá. Díky naší práci bude současná vláda „stříhat pásky jako o závod“, aniž by se musela k tomuto výsledku výrazněji přičinit.

Největším úkolem pro současnou vládu tak bude zajistit dostatek finančních prostředků. Bohužel to se jí ale příliš nedaří. Osobně se ale pokusím udělat maximum, aby Ministerstvo dopravy mělo dostatek zdrojů. Nicméně jako opoziční poslanec mám v tomto ohledu omezené možnosti. Držme si proto všichni palce, aby výstavbu neohrozil právě nedostatek peněz.